Новини

Всі новини
2018-02-08

Україна використала радянську річкову інфраструктуру, не розвиваючи свій потенціал, – Роман Семенуха

круглий стіл

У середу, 7 лютого, відбувся круглий стіл на тему «Розвиток суднобудування та судноплавства України». В ньому взяли участь урядовці, зокрема міністр інфраструктури Володимир Омелян, а також народні депутати, голови обласних адміністрацій, представники галузі.

«Україна використала радянську річкову інфраструктуру, не розвиваючи свій потенціал у галузі водних шляхів», – заявив під час обговорення народний депутат Роман Семенуха, що є співавтором законопроекту № 2475а-3 «Про внутрішній водний транспорт».

Депутат підкреслив, що основний фонд зношений, і у 2018-му році ситуація буде тільки погіршуватися.

Сьогодні Україна володіє трьома топовим європейськими акваторіями, при цьому використовує свої ресурси у галузі річкових вантажоперевезень лише на 0, 2%. Показники європейських колег на порядок вищі. Річні перевезення у Румунії становлять 20, 7%, Бельгії – 20, 04%, Болгарії – 15%, Німеччині – 12, 6%.

«Основні проблеми галузі – зношеність об’єктів, недостатність чи повна відсутність сучасних автоматизованих систем, елеваторів, терміналів, – зазначив Семенуха. – Фінансування галузі покривається виключно з бюджету, і тільки чверть покриває плата за шлюзування. При цьому держава може забезпечувати лише 35% від необхідної суми, а цього заледве вистачає на підтримку деяких технічних споруд».

На думку народного депутата, аби зупинити негативні процеси та запустити річкову галузь, потрібна негайна реакція законодавців.

«Запустити галузь можуть кілька важливих кроків, – заявив Семенуха. – Перший з них – це суттєве скорочення та спрощення процедури реєстрації суден – за один день замість тридцяти, другий – унеможливлення монополії. Ми не маємо права допустити створення Адміністрації внутрішніх водних шляхів, як пропонують нам представники Міністерства інфраструктури, адже метою її створення є запровадження ще одного прихованого податку – «річкового збору» з усього внутрішнього водного транспорту».

Також, на думку Семенухи, вирішити критичну ситуацію могло б зниження оплати для збільшення ринку перевезень, виправлення некоректної ситуації стосовно фінансування внутрішніх водних шляхів, визначення ціни реєстрації для уникнення спекуляції з методологією її нарахування.

«Окрім цього, законодавча ініціатива має відповідати Директивам ЄС, – додав парламентарій. – Адже асоційоване членство у Євросоюзі – це не лише права, але й обов’язки».

«Якнайшвидший запуск водних шляхів – це розвантаження автомобільних доріг, розвиток міст та розбудова галузі», – підсумували учасники круглого столу.