Новини

Всі новини
2019-02-27

Тарас Сітенко: Ми вимагаємо скасувати рішення виконкому Харківської міськради про встановлення нових тарифів

Шановний пане Голово! Шановні депутати!

Під міськраду сьогодні прийшло багато людей. Ще більше — близько тисячі, було тут в суботу. Проблема, яка викликала такий резонанс серед харків’ян та змусила їх вийти на вулицю — це протест проти необґрунтованого та непрозорого підвищення тарифів на проїзд в міському електротранспорті.
До депутатів “Самопомочі” протягом цих двох тижнів постійно звертались харків’яни. Люди обурені як фактом підвищення тарифів, так і тим, що виконком та комунальні транспортні підприємства ігнорують рішення суду. Під час загальних зборів я отримав доручення, в якому мешканці Харкова вимагають скасувати рішення виконавчого комітету про встановлення нових тарифів. Наразі під кожним з них вже близько тисячі підписів.

У своєму дорученні виборці наголошують, що прийняте рішення неминуче призведе до катастрофічного зниження рівня життя харків’ян, підвищення соціальної напруги. Нові тарифи на проїзд болюче вдарить не лише по найбільш вразливим верствам населення, але й по всім мешканцям міста, хто користується метро або наземним електротранспортом. Особливо зростання ціни на проїзд актуалізується в умовах надважкого економічного стану: Уряд підняв ціни на газ, зросла вартість житлово-комунальних послуг, погіршилися умови отримання субсидій, скоротили соціальні пільги. З урахуванням цього підвищення ціни на проїзд в громадському електротранспорті в середньому на 55% є не просто неприпустимим — це прямий крок до ще більшої бідності людей!

Дії керівництва харківського метрополітену наразі виглядають вкрай цинічними та непослідовними: вони підіймають тарифи на проїзд, аргументуючи це зростанням мінімальної зарплатні, витратами на енергоресурси і ремонтом обладнання. Але при цьому, метрополітен здає під рекламу неймовірно великий обсяг площин, зокрема, у вагонах метро, в переходах, дозволяє обклеювати цілі станції метро рекламою та отримує від цього мізерні кошти, бо виводить їх через приватні фірми. Чому на метрополітені заробляють приватні особи, а не сам метрополітен? Керівництву простіше випрошувати гроші у міськради, або вдруге за рік ставити харків’ян перед фактом підвищення ціни?!?
Харків’яни утримують підприємство двічі: по-перше, сплачуючи податки, частина яких йде на щорічні дотації метрополітену, по-друге — безпосередньо зі своїх кишень кожного дня, коли їм доводиться сплачувати за проїзд за завищеною ціною.

Під час відвідання метро депутатами від керівництва метрополітену надійшли скарги на відсутність компенсації пільг як Урядом, так і міськрадою. Кількість пільговиків становить понад 20%, тобто в грошовому еквіваленті складає більше ніж 200 мільйонів гривень. Ці кошти повністю перекривають річний збиток Харківського метрополітену. Тому сьогодні необхідно ставити питання саме про забезпечення витрат на пільговиків. Таких запитів від керівництва КП або департаменту не було.

При цьому, як ми бачимо, ані дотації, ані підвищення тарифів не вирішує фінансових проблем Харківського метрополітену. Так чому ми, харків’яни, маємо сплачувати за невміння чиновників ефективно керувати своїми підприємствами?

В пояснювальних записках щодо встановлення нових тарифів підприємства електротранспорту чітко не надали, та не запропонували розрахунок економічно обґрунтованого тарифу на послуги з перевезення пасажирів. Ми вкотре вимагаємо надати звітність діяльності КП “Харківський метрополітен” та решти комунальних підприємств за для аналізу та проведення незалежного аудиту.

І я прошу Харківську міську раду підтримати доручення виборців та скасувати рішення виконавчого комітету від 6 лютого 2019 року про встановлення нових тарифів на перевезення пасажирів в міському електротранспорті.