Новини

Всі новини
2017-09-27

Сергій Могила: Треба позбутися замовників-шахраїв в системі ProZorro

26 вересня у прес-центрі «Накипіло» в Харкові відбувся семінар «Пробудження прозорості: що відбувається в Prozorro насправді?», організатором якого виступив координатор Центру компетенцій Prozorro в Харківській області Дмитро Дробот.

Під час семінару йшлось про те, що Prozorro є величезним майданчиком для бізнесу, а також можливістю знайти потужного замовника – державу. Проте існує низка проблем, які треба врегульовувати як на законодавчому рівні, так і за допомогою залучення якомога більшої кількості учасників та їх активної позиції задля формування здорової конкуренції.

Сергій Могила, учасник семінару, підтверджує: “В рамках депутатської діяльності доводиться вивчати документацію комунальних підприємств та органів місцевого самоврядування щодо публічних закупівель. Навіть за наявності прозорої електронної системи торгів державні установи штучно створюють нерівні умови для бізнесу. Чиновники вже знайшли купу способів, якими можна обдурити систему, тобто громаду. По-перше, це допорогові закупівлі: встановлення кошторису на суму трохи нижчу, ніж потрібно для проведення тендеру або механізм поетапного виділення коштів на той самий об’єкт, що знову ж таки дозволяє уникнути тендерної процедури. По-друге, це “граматичний” спосіб обійти систему. Про це якраз йшлось на семінарі: коли замовники пишуть тендери під конкретного учасника торгів, свідомо припускаються помилок в назві тендеру або неправильно називають послугу/матеріал, що замовляють, для того, щоб знайти цей тендер могли лише “свої”. Треба позбутися замовників-шахраїв в системі ProZorro”, – стверджує депутат.

Він також погоджується з висновками організаторів про необхідність мотивувати представників бізнесу співпрацювати із державою. “Наразі бізнес є незахищеним при співпраці з державними органами та підприємствами, у випадках порушення прав бізнесу, судова система стає на бік влади. Це, на мою думку, є причиною низької зацікавленості в торгах постачальників послуг та товарів. Вони елементарно не хочуть ризикувати. Але представники бізнесу мають розуміти, що лише збільшення кількості різних учасників може забезпечити здорову конкуренцію”, – розповів Сергій Могила.