Новини

Всі новини
2018-07-24

Самопоміч: вартість нових і вживаних автівок можна знизити

5hJI.zapcha

Прогресивні пропозиції депутатів Самопомочі – зменшення акцизів для всіх автівок як нових так і вживаних, скасування акцизу для електроавтомобілів, скасування пенсійного збору та інші – були у наших альтернативних законопроектах, які парламент не підтримав. Тому наполягатимемо на вдосконаленні ухвалених в першому читанні. Адже від якості цих законодавчих актів залежить не лише доля авто на євро номерах, але й вартість усіх автомобілів (нових і вживаних) в Україні. Про це в совєму пості на Facebook написав член парламентської фракції “Об’єднання “Самопоміч” Роман Семенуха.

Завершуємо з колегами роботу над правками до законопроектів про зміни до Податкового та Митного кодексів щодо ввезення транспортних засобів на територію України.

Прогресивні пропозиції депутатів Самопомочі – зменшення акцизів для всіх автівок як нових так і вживаних, скасування акцизу для електроавтомобілів, скасування пенсійного збору та інші – були у наших альтернативних законопроектах, які парламент не підтримав.

Тому наполягатимемо на вдосконаленні ухвалених в першому читанні. Адже від якості цих законодавчих актів залежить не лише доля авто на євро номерах, але й вартість усіх автомобілів (нових і вживаних) в Україні.

Отже, що пропонуємо?

У формулі розрахунку акцизу запроваджуємо різний розмір базової ставки для автомобілів залежно від об’єму двигуна:

– до 3 000 куб. см. – 50

– понад 3 000 куб см. – 100.
Також ми змінюємо порядок розрахунку коефіцієнтів віку автомобіля та об’єму двигуна таким чином, що ключовим фактором розміру акцизу стає не вік авто, а об’єм двигуна.

Очікуваний ефект: якщо за основним законопроектом авторства Ніни Южаніної акциз на 10-річну машину з об’ємом двигуна 1,5 коштуватиме 750 євро, то за пропонованою нами формулою – 200 євро.
Такий підхід є справедливим, адже забезпечує пропорційне збільшення акцизу залежно від реальної вартості придбаного автомобіля.
Пропорційно зменшуємо розміри штрафів за порушення, пов’язані з недотриманням вимог митного законодавства щодо ТЗ:
-перевищення строку тимчасового ввезення ТЗ на митну територію України до 30-ти днів – замість 85 000 грн – 17 000 грн;

-перевищення строку тимчасового ввезення ТЗ понад 30 днів – замість170 000 грн – 85 000 грн;

-керування ТЗ, щодо якого не було дотримано митних правил – 3 400 грн замість 8 500.

Передбачаємо можливість проведення митного оформлення протягом року після набрання чинності цим законом у будь-якому органі доходів і зборів на всій території України за умови сплати нарахованих штрафів у розмірі, що не перевищує 17 000 грн.

Передбачаємо спрощений порядок проходження першої державної реєстрації ТЗ в Україні протягом року після набрання чинності цим законопроектом. Реєстрація здійснюється на підставі документів, що підтверджують зняття їх із реєстрації за межами України станом на момент проведення їх першої державної реєстрації в Україні, та документів, що підтверджують право власності такими транспортними засобами.

Такі зміни є реальним кроком до вирішення правової колізії, у якій сьогодні опинилися власники так званих «євро блях» в Україні, фактично ми пропонуємо дієві кроки до легалізації таких автомобілів. При цьому, знижуючи акцизи, а відповідно і вартість нових авто, ми стимулюємо українців купувати більш якісні транспортні засоби.

Окремо варто зупинитися на пропозиції щодо скасування пенсійного збору.

Минулого року згідно звіту про виконання держбюджету від цього збору держава отримала 3 мільярди гривень. Це лише 1 % від усіх доходів ПФУ, і тому аргументи авторів основного законопроекту, що скасування даного збору при купівлі авто, різко збільшить дефіцит ПФУ не відповідають дійсності.

Сама філософія наповнення пенсійного фонду в межах солідарної матами полягає в тому, що формується за рахунок відрахувань працюючих громадян, а не за рахунок інших додаткових зборів.

Насправді значна частина доходів ПФУ – 133 мільярди гривень – це кошти з держбюджету на виплати за пенсійними програмами та покриття дефіциту.

Суми, малозначимі у масштабах бюджету, є відчутним фінансовим тягарем (разом із акцизом та ПДВ) для кожного окремого покупця авто.

Розмір пенсійного збору залежить від вартості машини і сьогодні становить ( з урахуванням мита, акцизу, але без ПДВ):

3% – якщо вартість авто не перевищує 290 730грн (збір може сягати 8 721 грн);

4% – якщо вартість авто менша за 510 980 грн (збір може сягати 20 439 грн);

5% – якщо вартість авто більша за 510 980 грн (збір буде понад 20 439 грн).

На прикладах це означає, що, купуючи новий автомобіль вартістю у 680 тисяч гривень з бензиновим двигуном об’ємом 1,6 л покупець сплачує 27, 2 тисяч гривень пенсійного збору. Той, хто купує нове авто за 378 тисяч, сплачує понад 12 тисяч.

Вважаю, що замість точкових рішень щодо покриття дефіциту ПФУ Уряд має провести реальну пенсійну реформу, а не вирішувати проблеми одних категорій громадян за рахунок інших.