Новини

Всі новини
2018-06-07

Мешканці Харківської області можуть залишитися без пільгового проїзду на громадському транспорті, – Віктор Кисіль

Пільговий проїзд2

Пенсіонери, люди з інвалідністю, діти з багатодітних родин та інші пільговики опинилися заручниками конфлікту між державою та місцевими радами стосовно того, хто має компенсувати перевезення пільгового контингенту.

Наразі безоплатний проїзд у громадському транспорті гарантовано 18 категоріям громадян. Раніше саме держава компенсувала перевізникам кошти. Тепер вона намагається перекласти ці витрати на органи місцевого самоврядування. Унаслідок навантаження місцевих бюджетів невластивими для них витратами, місцеві ради мають виділити відповідні кошти за рахунок інших статей витрат.

Досвід цього року продемонстрував, що оплачувати проїзд пільговиків у повному обсязі можуть далеко не всі місцеві ради. Постійно виникають конфлікти між пасажирами та водіями, в деяких районах перевізники взагалі відмовляються возити пільговиків, а в деяких — встановили обмеження по часу або по кількості пасажирів. Це суперечить законодавству України, порушує права громадян на безоплатний проїзд. Держава зобов’язана в повному обсязі компенсувати органам місцевого самоврядування державних повноважень – перевезення пільговиків. Але відсутність чіткого прописаного механізму компенсацій спричиняє конфліктну ситуацію.

У той же час відсутність єдиної системи обліку наданих послуг із перевезення пільгових категорій громадян створює підґрунтя для зловживань, як із боку перевізників, так і з боку посадових осіб органів місцевого самоврядування.
Під час сесії Харківської обласної ради депутат від «Самопомочі» Віктор Кисіль звернувся до депутатського корпусу з проханням підтримати проект звернення до Міністерства соціальної політики, Міністерства інфраструктури, Кабміну та Верховної Ради. Цим проектом, розробленим депутатами від “Самопомочі” Віктором Киселем та Віталієм Бушковським, пропонувалося забезпечення доступність послуг пасажирського транспорту загального користування для усіх верств населення України, що є одним із важливих соціальних зобов’язань держави.
«Невирішеність зазначених вище питань сприяє створенню соціальної напруги. Особливо це стосується невеликих населених пунктів, де лікувальні, освітні заклади, органи судової влади, органи правоохоронної системи, торговельні мережі, як правило, доступні населенню лише тією мірою, наскільки доступним є пасажирський транспорт загального користування», – звернув увагу депутатів Віктор Кисіль.

большая

Реалізація пропозицій, викладених у проекті, – впевнений депутат, – допомогла б у вирішенні проблеми, яка стосується величезної кількості людей в області із майже трьохмільйонним населенням.

Пропозиції, викладені в проекті рішення:

1. Доручити Міністерству соціальної політики України створити реєстр усіх категорій громадян, які мають право на пільговий проїзд відповідно до чинного законодавства України.
2. Доручити Міністерству соціальної політики України розробити ID-картки єдиного зразка для всієї країни та єдиної бази даних, обміну інформацією, програмного забезпечення, сумісних із реєстром усіх категорій громадян, які мають право на пільговий проїзд.
3. Доручити Міністерству інфраструктури України розробити механізми, інструменти зі встановлення відповідного обладнання на громадському транспорті для забезпечення обліку перевезення усіх категорій громадян, які мають право на пільговий проїзд.
4. Розробити нормативно-правову базу для функціонування системи компенсації пільгового проїзду.

На жаль, попри те, що для місцевих бюджетів перевезення пільговиків обійдеться в 1,2 мільярда гривень, лише 26 депутатів із присутніх 110 проголосували “за” ухвалення, а решта депутатів – утрималися чи не голосували.

Відсутність вирішення цієї проблеми тримає пільговиків Харківської області у «підвішеному» стані вже майже півроку і ставить людей, що мають право на безкоштовний проїзд, в залежність від настрою водія, «доброї волі» компанії-перевізника, здатності місцевого бюджету або бажання чиновників переформувати статті витрат та інших мінливих чинників.