2018-02-13

Держава надала людям право на безоплатний проїзд, і саме вона має прописати механізм, де брати кошти на забезпечення цієї пільги, – Віктор Кисіль

автобус

Після того, як з січня 2018 року держава переклала свої зобов’язання по компенсації перевезень пільговиків на місцеві ради, у різних містах Харківської області почали виникати проблеми, бо перевізники намагаються відмовити пасажирам, які мають право на пільговий проїзд. Подекуди обурені люди перекривають дороги, виходять на акції протесту, представники місцевої влади шукають способи вирішити проблему, віднайти кошти, зазначає депутат обласної ради від фракції «Самопоміч» Віктор Кисіль. На його думку, переклавши свої зобов’язання на місцеві ради, держава мала розробити єдиний механізм: де місцевим бюджетам брати кошти на забезпечення пільг.

Саме тому Віктор Кисіль разом із колегою по фракції Віталій Бушковський пропонують облраді звернутись до державних інституцій, які наділені правами вирішувати подібні проблеми в правовій площині. Депутати зареєстрували проект звернення Харківської обласної ради і сподіваються, що знайдуть підтримку на сесії облради. Крім того, вони проконсультувались з експертами і після цього розробили пропозиції щодо можливого розв’язання проблем перевезення пільговиків.

«У великих і більш багатих містах гроші якось знаходяться. А у маленьких містах, де бюджети невеликі, виникає соціальна напруга. Ми пропонуємо на державному рівні створити єдиний електронний реєстр усіх категорій пільговиків, які мають право на безкоштовний проїзд та розробити ID-картку єдиного зразка, яка буде діяти на території всієї країни. Бо зараз, якщо навіть у якомусь місті зроблять пільгову картку, то людина не зможе скористатися нею, якщо поїде в інше місто. Наприклад, киянин або полтавчанин, приїхавши у Харків, не зможе скористатися своїм правом на безоплатний проїзд», – наголошує Кисіль.

Він додає, що також було б доцільно встановити у громадському транспорті обладнання для обліку перевезених пільговиків. Бо сьогодні у перевізників відсутні докази, що вони перевезли саме таку кількість пільговиків, яку вони декларують.
«Питання щодо компенсації проїзду пільгових категорій має бути врегульоване, перш за все, на рівні Кабінету Міністрів України, бо відсутність чітких правових норм відкриває безліч можливостей для маніпуляцій та корупційних зловживань посадових осіб місцевого самоврядування», – додає Бушковський.

Чинне законодавство гарантує безоплатний проїзд 18 категоріям громадян. Конституція визначає основні засади формування місцевих бюджетів і зобов’язує державу в поному обсязі фінансувати здійснення органими місцевого самоврядування державних повноважень. Це, зокрема, стосується ситуацій, коли державні органи приймають рішення, які призводять до додаткових витрат із місцевих бюджетів. У такому разі ці витрати повинні бути компенсовані державною.