Новини

Всі новини
2019-03-19

Блог. Едуард Рубін: Як створювати еліту країни

В житті є речі, важливіші за вибори. Ці речі вічні, і від них багато в чому залежить майбутнє будь-якої країни. Одна з них — це освіта. Президенти змінюють один одного, а проблеми освіти, як основи добробуту країни, залишаються завжди. Адже хто б не прийшов на посаду президента, наші діти не захочуть вчитися в Україні, а потім і залишатися тут жити, якщо їм ніде буде отримати якісну освіту. Країна не зможе прогресувати, якщо освічені хлопці та дівчата поїдуть за кордон шукати кращого життя.

Саме тому потрібно брати приклад з тих країн, які зробили освіту основним державним пріоритетом, і це дозволило їм за 20-30 років стати лідерами в науці, економіці та технологіях. Європейські країни ретельно аналізують освітні системи, які працюють в світі. Найбільше їх цікавить те, як ідентифікувати дійсно перспективних та обдарованих дітей, допомогти їм розкрити свої можливості.

Акцент саме на сильних дітей зроблено невипадково — це довгострокові інвестиції в інтелектуальний потенціал країни. Ці діти стануть інтелектуальною елітою, громадськими, політичними лідерами, зможуть зайняти провідні позиції в науці і промисловості. Тобто, зададуть високу планку, до якої будуть тягнутися й інші. Таким чином рівень освіченості населення в цілому буде зростати.

В Україні, я знаю, є точкові проекти, завдяки яким наші юні математики, фізики, хіміки перемагають на міжнародних олімпіадах. Питання в тому, як вибудувати комплексну систему роботи з обдарованими дітьми, не обмежуючись олімпіадами і конкурсами. Цими питаннями зайнялися і литовці. Зараз Литва дивиться на ізраїльський кейс, як приклад одного з найуспішніших у світі в галузі виховання обдарованих дітей.

І ось, вони, а точніше, ми разом запускаємо новий ізраїльсько-литовсько-український проект. Організаторами цього проекту є компанія IPC Capital під керівництвом Захман Закі та Елі Фукс, які багато років працюють в Литві і Україні.

Не без моєї участі України теж в нього включена. І стартує він з Харкова як освітнього, технологічного і культурного центру нашої країни. Запрошені і представники самих різних освітніх інституцій – державних і приватних. З боку Харкова ми співпрацюємо із Ольгою Деменко, директором департаменту освіти Харківської міськради, Іриною Золотарьовою, професором університету ХНЕУ та членом НАЗЯВО, Олександром Макагоном, директором приватної школи Бойко, Світланою Волчковою, директором школи-інтернату для обдарованих дітей в м. Люботин, а також Ларисою Безкоровайною, директором Академічної гімназії №45.

Під час перебування в Ізраілі ми розробили деталі проекту, сформулювали загальне бачення і дорожню карту на 5 років. Результатом стане конкретний бізнес-план, як за 5 років побудувати зразок системи роботи з обдарованими дітьми в Україні. У тому числі він буде включати навчання педагогів індивідуальному підходу до навчання таких дітей. Ми дивимося і вивчаємо, як це працює в Ізраїлі, і хочемо перейняти кращі зарубіжні практики, адаптувавши їх до наших реалій.

До речі, в Україні це не перший освітній проект, збудований за ізраїльською системою. Першою стала Українська академія лідерства (УАЛ), і за 4 роки цей проект набрав абсолютно немислимих обертів. Як будемо рухатися ми, я ще буду писати. Нашими основними цінностями є давати можливість дітям, незалежно від їх походження та соціального стану, рівний доступ до високоякісної освіти, а кожній дитині – шанс проявити себе в тому, в чому вона є талановитою з народження, допомогти їй розвинути цей талант до майстерності і привнести в цей світ розумне, добре, вічне.