Новини

Всі новини
2019-02-15

160 млн збитків несе КП «Харківський метрополітен», а платити доведеться харків’янам!?

Марія Мезенцева, депутатка Харківської міськради від «Самопомочі», подала інформаційний запит стосовно обгрунтування встановлення нових тарифів на проїзд в метро, трамваї та тролейбусі. «Не повіривши просто в те, шо це було спричинено здорожченням електроенергії, оновленням рухомого складу, а також зростанням мінімалки, я подала інформаційне звернення на ім’я Директора департаменту економіки та комунального майна ХМР, щоб дізнатись, які насправді підстави мало підвищення цін на проїзд», – розповіла депутатка.

Мезенцева вважає аргумент виконкому про те, що в Харкові — одна з найнижчих цін на підземку в світі – слабким. «Наприклад, одним з найдорожчих є лондонський метрополітен, де за проїзд по столиці Великобританії пасажирам доведеться заплатити 160 – 200 гривень за поїздку, залежно від сектора, в якому вони переміщаються та часу перебування всередині. Натомість в столиці Північної Кореї – Пхеньяні – вартість проїзду в місцевому метро становить приблизно 3 гривні. А ви пам’ятаєте, і в нас колись були такі ціни?!», – наголошує депутатка.

Пояснення зростання цін збитковістю комунального підприємства «Харківський метрополітен» також є великим питанням, з точки зору Мезенцевої. Вона вважає цей факт результатом некомпетентної або злочинної роботи керівництва метрополітену, яке підвищує тарифи для населення і водночас закуповує запчастини для електропотягів за завищеними цінами.

Депутатку дивує факт збитковості ще й тому, що КП постійно отримує визначні світові нагороди, з нещодавніх: Ділова премія Світової Ділової Конфедерації «СВІТОВИЙ ЛІДЕР БІЗНЕСУ-2016» (WORLD BUSINESS LEADER), Монте-Карло, 2016 року; Нагорода Міжнародної Конвенції з якості ESQR’s Quality Choice Prize 2016 за виключний успіх та впровадження нових ідей в управлінні якістю надання послуг, Берлін, Германія, 2016 року. «Як так виходить, що харківський метрополітен отримує значні нагороди, але при цьому є збитковим і отримує потужні дотації з міського бюджету?», – ставить риторичне питання Мезенцева.

«Для того, щоб ми повірили в те, що підвищення ціни є обгрунтованим, треба проаналізувати документацію та звітність комунального підприємства «Харківський метрополітен», але навіть депутати міськради не можуть їх отримати. Так само, як і звітність КП «Харківські теплові мережі» та усіх інших. Це неприпустимо, і наша фракція в міськраді, вже декілька років бореться за підзвітність та прозорість комунальних підприємств. Ми маємо бачити, куди і як витрачаються гроші харків’ян!», – наголошує депутатка.